MITUL antreprenorial de Michael G. Gerber - editia revizuita (recenzie)

MITUL antreprenorial  de Michael G. Gerber - editia revizuita  (recenzie)
 

MITUL antreprenorial – De ce nu functioneaza majoritatea micilor afaceri si ce e de facut in aceasta privinta, de Michael G. Gerber, este o carte care trebuie citita de orice antreprenor aflat la inceput de drum…si nu numai….


Rate 5 ***** / 5 *****

Potentialul pietei turismului in Romania e mare.  Tot mai multe obiective turistice se promoveaza la targuri de profil din tara dar si din afara si sunt mai multi turisti care ne viziteaza tara.  Si care sigur, vor sa plece de la noi cu amintiri.  

Doar ca la un moment dat, m-am simtit ca Alice in tara minunilor, mica…intr-o lume mare. Si intr-o mini sedinta de coaching de business mi s-a spus: 
"Dar trebuie sa faci ordine in rolurile pe care le joci.  Stii Mitul Antreprenorului? Triunghiul celor 3? "

Si atunci Madalina mi-a recomandat cartea asta :  "MITUL antreprenorial – De ce nu functioneaza majoritatea micilir afaceri si ce e de facut in aceasta privinta", scrisa de Michael G. Gerber

Tocmai plecam in vacanta la mare si asta a fost cartea pe care am luat-o cu mine.  Crezi ca am mai lasat-o din mana ?  No way.  Am ajuns acasa si am reluat-o!  Cu marker-ul  in mana ... si am subliat.  Toata cartea e roz acum😊 

Si cand am vazut ca prefata e scrisa de Cristian Onetiu (il iubesc pe omul asta 😊) mi-a dat si mai mult avant sa citesc cartea asta.  
 
❝ 
Cartea de fata reprezinta un ghid pretios pentru alegerea, asezarea si imbinarea indiciilor in vederea construirii unei afaceri de succes
  ❝
 

Pe scurt…


Cartea este construita ca un proces de coaching de business avand-o ca personaj principal pe Sarah, care avea o afacere cu placinte.  Facea cele mai bune placinte din oras dupa reteta matusii sale.  Dar era “one woman show”  Ea venea cu noaptea in cap la placintarie sa pregateasca aluatul, se ocupa dimineata la prima ora de vanzarea lor, dupa amiaza se ocupa de curatenie.  Mai avea si toate lucrurile administrative care trebuiau facute in orice afacere.  Si ziua urmatoare o lua de la capat.  

Cat sa rezisti asa ?  Si asa, Sarah a ajuns sa urasca placintele.  Cu tot ce tinea de ele :  sa le coaca, sa le vanda…a ajuns sa urasca.inclusiv mirosul de placinte.  

Recunosti tiparul ?  Este ceva ce se intampla oricui daca ar face tot intr-un business de unul singur.  

Si de aici intram efectiv in esenta cartii. in explicatiile concrete si aplicate referitoare la cum ar trebui sa functioneze cu adevarat o afacere.

In orice om care intra in afaceri exista de fapt “trei in unul”:  Antreprenorul, Managerul si Tehnicianul. Si toate cele 3 personalitati trebuie sa existe poate in acelasi timp.  Si toate 3 personalitatile vor sa fie "seful", dar niciuna nu vrea sa aiba "sef"  🙃

Antreprenorul – este vizionarul din noi, energia aflata la baza fiecarei activitati. Antreprenorul construieste o casa si, in momentul in care este gata, incepe sa o planifice pe urmatoarea 
Managerul – este personalitatea pragmatica, care planifica, face ordine in business.  Managerul construieste o casa si apoi se stabileste in ea definitiv.
Tehnicianul – este cel care face.  Nu este interesat de idei, el vrea sa stie "cum se face"

O alta idee care mie mi s-a parut foarte buna este:  Afacerea ta nu e viata ta.  Noi, multi dintre antreprenoi lucram mult IN afacerea noastra, suntem implicati in operational, dar pentru a creste si pentru a ne dezvolta e nevoie sa trecem la etapa urmatoare :  Sa invatam sa lucram LA afacerea nostra, nu IN afacerea noastra.  Face sens ?  Pentru mine a fost revelator.  

Dar, in spatele oricarei afaceri e OMUL.  OMUL pe care il uitam de cele mai multe ori.  Si atunci inainte de a pune accentul pe afacere, porneste de la tine.  Pune fundatia afacerii tale pornind de la tine : "Ce fel de viata iti doresti?" , "Cum iti doresti sa arate viata ta?"

Odata ce ai o imagine a felului in care vrei sa fie viata ta (si viata ta inseamna mai mult decat ce ai sau ce faci) si ajungi sa intelegi ca scopul tau e sa cresti si sa te dezvolti, gandeste-te la afacerea ta ca la ceva ce te ajuta sa ajungi acolo. Afacerea ta este vehiculul pentru a -ti imbunatati viata.  

Si de aici incepe organizarea afacerii tale :  atrage oamenii de care ai nevoie, creaza-ti un sistem de management adaptat nevoilor tale, stabileste-ti clientul ideal catre care tu aspiri, si seteaza-ti actiunile in conformitate cu valorile si unde vrei sa ajungi tu cu viata ta.  Dar nu face rabat de la valori, pe care sa le transmiti mai departe clientului tau.  
 

Ce mi-a placut?


Carte asta nu te invata neaparat lucruri noi despre cum sa conduci o afacere, ci te ajuta sa-ti schimbi perspectiva asupra afacerii tale.  Sa o privesti independent de tine.  Sa creezi o afacere care sa functioneze singura, pentru ca tu sa-ti duci viata pe care ti-o doresti.

O pun pe lista de "must read", un manual de antreprenoriat care ar trebui predat in scoala.
 

Ce nu mi-a placut ?    


Am citit-o pe nerasuflate, pe plaja….si am reluat-o acasa cu nevoia de a lua notite si de a implementa un sistem de ordine in atelier.  Am schimbat energia. E o carte care iti da un reset de gandire la ceea ce stiai ca este antreprenoriatul.  Si te ajuta sa-ti reordonezi gandurile si viziunea. 

Este o carte pe care greu o gasesti sa o cumperi.  Cele mai multe librarii online o au ca si titlu indisponibil de multa vreme.

Eu am gasit-o pe Bookzone.  Editura Bookzone ofera multa valoare cititorilor si eu sunt destul de abonata la cartile lor.  😏 

Titlu:  MITUL antreprenorial 
Autor: Michael E. Gerber
Editura:  Act si Politon
Numar pagini: 319

Daca ai citit-o, mi-ar placea sa-mi lasi in comment parerea ta.  😏 
 

Hai in comunitatea iubitorilor de carti

Trimite

Suport clienti 09.00 - 17.00

0741667246 comenzi@craftlaser.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!