Salutari din Paris (5 zile in Paris, in plina vara...) - Episodul 1 πŸ˜‡

De obicei nu ne luam vacante vara.  De fapt, nciodata nu mi-am luat.  Vara plecam destul de mult in weekenduri si cumva nevoia de vacanta apare de abia in spetembrie…nu e nici asa de cald si nici nu e la fel de aglomerat.  Cred ca asta e motivul…:)

Dar sa revin la cum am ajuns in Paris in mijlocul lui iulie 😊.

Totul a plecat de la un anunt pe care l-a facut trupa “Queen in septembrie 2019 πŸ˜„  ca vin in turneu in Europa.  Si cum noua ne place trupa, plus ne place sa mergem la concerte live ….ne-am uitat sa vedem orasele unde vor sustine concertul si pentru ca nu am mai fost la Paris…am zis “Paris sa fie”.  Concertul trebuia sa aiba loc pe 21 mai 2020, adica exact o perioada mai mult decat potrivita pentru un city-break.  Concertul era intr-o sala de concerte, deci acolo nu se punea problema ca ar fi cald sau frig…iar pentru o plimbare, luna mai era ideala.

Bun, bilete la concert – checked.  Ne-am cumparat si biletele de avion si nu as putea spune de ce tot amanam sa ne luam cazarea.  Si am tot amanat pana intr-o dimineata, prin aprilie 2020 cand, buimaca fiind inca de somn, imi spune Alex ca s-a amanat concertul Queen de la Paris din cauza Pandemiei.

(Atunci mi-am dat eu seama ca e serioasa treaba cu Covid-ul. 😊  Pana atunci nu am inteles eu foarte clar ce se intampla.)

Am hotarat sa ne pastram biletele la concert si ne-am recuperate banii pe avion.  Concertul s-a reprogramat  in 2021, dar bineinteles ca s-a anulat din nou si cand au aparut datele de concert in 2022 am zis …ok, mergem!  Si uite asa am ajuns la Paris de ziua Frantei 😊

Cum ziceam, am vrut sa si vedem Parisul asa ca ne-am luat 4 nopti de cazare in Paris.  Sa avem timp sa ne si plimbam, sa vedem cat mai mult.

Am zburat din Debrecen pe aeroportul Paris-Beauvais. De acolo sunt autobuze din 10 in 10 minute care te duc pana in Paris (biletele le-am cumparat online, de acasa, dus-intors, si nu am mai avut nicio treaba cu ele acolo).  Pret:  29 euro/persoana dus-intors.

Ne-am cazat la Hotel Ibis Opera Bastille (nu recomand sa-ti inchiriezi apartament in Paris pentru ca este extrem de scump si in acelasi timp apartamentele sunt si extrem de mici, ca si spatiu).  Iar Ibis-urile le gasesti la tot pasul prin Paris si desi camerele sunt mici si la hotel, macar nu ai vreo surpiza de genul sa fie autocolant in loc de geam (si din poza sa crezi ca este geam).  Noi am luat hotelul si cu mic dejun pentru ca stiam ca vom hoinari pe strazi toata ziua si vroiam sa ne incepem ziua hotarati 😏

Am ales hotelul Ibis Opera Bestille sa fim cat de cat aproape de destinatiile turistice si in plus am luat in calcul sa fim aproape de AccorHotels Arena, acolo unde era concertul, pentru ca nu stiam ce inseamna sa circuli noaptea pe strazi.  (Piata Bastillia este una din cele mai celebre piete din Paris avand in vedere ca aici a existat inchisoarea cu acelasi nume.)

Dar pot sa spun ca m-am simtit extrem de safe.  Nu am avut niciun disconfort, nici in metrou, nici pe strada, nici macar la obiectivele turistice unde a fost extrem de aglomerat.

Singurul mea problema in Paris a fost deshidratarea.  A fost extrem de cald, iar marche-urile nu le-am gasit foarte usor.  O singura data am gasit un marche usor, in Montmartre si de acolo am si cumparat cea mai ieftina apa πŸ˜„ 0.39 euro sticla de jumatate de apa plata. In rest, am platit apa intre 1.2 si  2 euro (da, ma refer la sticla de jumatate).  Pana am aflat informatia:  apa in Paris este potabila si sunt peste tot cismele.  Asa ca, in Paris iti poti lua o sticla de apa la tine pe care o poti reumple de la cismelele din oras!  Si da, nu dai 1.5 pe ea. 😊

Ne-am cazat undeva pe la ora 18.00 si bineinteles ca ne-am lasat bagajele, ne-am schimbat si dusi am fost.

Ziua 1 (de fapt seara, ca doar atat am avut 😁)

Am luat-o pe jos de la hotel inspre Le Marais, cartierul unde se afla Muzeul Picasso, Centrul Pompidou si Atelierul lui Brancusi.

Ne-am plimbat pe stradute, am admirat cafenelele de pe trotuar cu masutele alea mici si scaune atat de apropiate ca aveai senzatia ca te atingi de cealalta persoana necunoscuta! (haha, spatiul meu personal). Le Marais  este recunoscut tocmai pentru stradutele inguste dar cred ca cel mai important este ca a fost cartierul aristocratiei franceze intre secolele 13 si 17.

Aici gasesti si Atelierul lui Brancusi care se poate vizita zilnic (gratuit).  Doar ca in perioada in care am fost noi acolo era inchis pentru ceva lucrari de intretinere si nu l-am putut vizita.

Marais ParisMarais ParisMarais ParisMarais ParisMarais ParisMarais Paris

Si apoi am ajuns pe malul Senei...Aici am gasit cred ca locul meu favorit din Paris!

Ce mi-a placut mult pe malul Senei?  Bine, am vazut cred ca vreo 2 km din tot ce inseamna  (nu stiu sa cuantific altfel 🀣 ) si sentimentul meu a fost de libertate.  Daca ma citesti de ceva vreme stii deja ca asta este una din valorile mele importante 😊 .  Oamenii stateau pe jos, pe trotuar, pe mijlocul strazii (nu circulau masini pe acolo), aveau ceva de rontait sau de mancat la ei, o sticla de vin si pahare si radeau.  Stateau in cercuri de prieteni, povesteau si savurau un vin impreuna.  Altii se plimbau, altii erau cu bicicletele sau cu rolele, sau pur si simplu alergau.  Altii erau pe o terasa.  La un moment dat era amenajat un cinematograf in aer liber, erau amenajate scaune, dar erau si care stateau pe jos, cu picioarele sub ei si se uiatu la film.  Unii se opreau doar cateva minute (cum am fost noi), altii care erau atenti la film.  Unii aveau bere, altii vin, altii apa…. Fiecare era liber sa se simta bine!  Tare mult mi-a placut.

In perioada 9 iulie – 21 august malul Senei a fost numit “Paris Plages – Rives de Seine” si erau organizate tot felul de activitati:  dans (tango, vals), cinema, locuri cu umbrelute si slezlonguri pe care sa stai la soare.  Programul este afisat atat acolo, dar se poate consulta si online.  Daca ajungi pana pe 21 august in Paris descarca aplicatia “Paris Plages” si afli toate activitatile care au loc pe malul Senei.

Am plecat de acolo cu un zambet din ala cat casa!  Primul meu gand a fost ca era atmosfera de Vama Veche, dar cumva aici era parca totul mult mai boem. 😊

Sena ParisSena Paris

Sena ParisSena ParisSena Paris

Si in seara aia mi-am dat seama ca la ora 22.30 in Paris e lumina 😊.  Ai mult mai mult timp sa te plimbi si sa vizitezi locuri.  Oare asta e motivul pentru care la Paris I se mai spune si orasul Luminii?  πŸ˜‡ Glumesc of course ….πŸ™ˆ

Ziua 2 (am avut o zi plina, dar super plina 😊)

Dupa un mic dejun parizian (adica croissant si cafea – am inceput cuminte cu un croissant si in ultima dimineata s-au facut 2 plus branza 😁) am plecat pe jos inspre Montparnasse.

Am trecut pe langa Sorbona si apoi am ajuns la Marea Moschee din Paris.  Era inchis, nu s-a putut intra, dar am reusit sa facem niste fotografii asa din strada….sa spunem ca am fost si noi pe acolo  πŸ˜Š.  Marea Moschee din Paris este cea mai veche moschee din Franta.

Moschee ParisMoschee ParisMoschee Paris

Si cateva imagini asa pe strada, din Montparnasse Paris….

Montparnasse ParisMontparnasse ParisMontparnasse Paris

Montparnasse ParisMontparnasse Paris

Am plecat spre Gradinile Luxemburg...dar in drum ne-am intalnit cu Pantheon- ul.  Nu era in plan sa-l vizitam pentru ca de la ora 16 aveam bilete la Louvru.  Dar cum ne-am intalnit cu el, am oprit bineinteles sa-i facem cateva fotografii.

Pantheon -ul se afla in cartierul Latin din Paris.  A fost construit in perioada 1758 – 1790 la cererea Regelui Luis al XV-lea, ca si biserica in cinstea Sfintei Genevieve.  Luis al XV-lea nu a mai trait sa o vada finalizata, astfel ca in 1791 a fost transformata intr-un mausoleu in cinstea  cetatenilor francezi.  A devein faimos dupa ce Victor Hugo a fost inmormantat aici.

Pantheon ParisPantheon ParisPantheon Paris

pantheon parispantheon parispantheon paris

Si am ajuns in sfasit la Gradina Luxemburg…. este o grΔƒdinΔƒ privatΔƒ deschisΔƒ publicului, creata în 1612  la cererea Mariei de Medici.  GrΔƒdina se întinde pe 23 de hectare.  Initial eu am crezut ca se plateste o taxa de intrare, dar vizitarea ei e gratuita.  E locul de intalnire al parizienilor, un loc de relaxare si plimbare si atrage turistii din intreaga lume.

Noi am uitat de ea si nici nu ne-am intalnit cu ea, dar aici gasesti si prototipul Statuii Libertatii din New York.

Gradina LuxemburgGradina LuxemburgGradina LuxemburgGradina LuxemburgGradina Luxemburg

Daca vrei sa mananci la terase, preturile sunt chiar decente, mai ales daca cauti Happy hour.  Sau cauti “meniul zilei”.  La orice terasa ti se ofera si apa (😊) daca si mananci ceva.  Noi am mancat cu 10 euro meniul zilei care avea inclusa si o limonada pariziana (adica avea gust de limonada dar licoarea era foarte clara 😊). Berea, undeva intre 4,5 euro si 8,5 euro.  Cu cat esti mai aproape de obiectivele turistice cu atat toate sunt mai scumpe.

Ma opresc aici cu Ziua 2 desi la noi a continuat cu Catedrala Notre Dame de Paris, Muzeul Louvru si apoi concertul Queen.  Dar, astea in episodul 2 al seriei "Salutari din Paris"  πŸ˜Š

Sharing in caring!  πŸ˜Š

​​​​​​​Vrei sa ma intrebi oriceΒ  despre Paris? Lasa-mi un mesaj si iti raspund cu mare drag!

Trimite

Suport clienti 09.00 - 17.00

0741667246 comenzi@craftlaser.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!